Medisch afval
Valt u onder de Regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval, dan betaalt u een maximum bedrag aan afvalstoffenheffing.
Heeft u door een ziekte of handicap onvermijdbaar medisch afval (dat niet gescheiden ingeleverd kan worden)? Dan kunt u gebruikmaken van de Regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval. Als u recht heeft op de regeling betaalt u een maximum bedrag aan afvalstoffenheffing.
Tarief 2024
Voor 2024 gelden binnen de Regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval de volgende maximum bedragen:
voor een eenpersoonshuishouden | € 312,08 |
voor een meerpersoonshuishouden | € 436,48 |
Per huishouden kan maximaal 1 aanvraag worden ingediend.
De regeling aanvragen
Wilt u de regeling aanvragen? Gebruik dan na 1 december 2023 het Formulier regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval in. Voeg één van de volgende documenten aan uw aanvraagformulier toe:
- een recente factuur/nota van de apotheker, ziektekostenverzekering of verkoper/leverancier
- een recente pakbon of
- een verklaring van een behandelend specialist of arts
Zorg dat uw naam en woonadres op het document staan en dat uit het document blijkt dat u onvermijdbaar medisch afval heeft.
Stuur het ingevulde formulier samen met de gevraagde bijlage naar medischafval@h-i-ambacht.nl met als onderwerp 'Aanvraag vrijstelling medisch afval' óf per post naar:
Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht
voor Aanvraag vrijstelling medisch afval
Postbus 34
3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht