Medisch afval
Valt u onder de Regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval, dan betaalt u een maximum bedrag aan afvalstoffenheffing.
Heeft u of een huisgenoot door ziekte of handicap onvermijdbaar medisch afval (dat niet gescheiden ingeleverd kan worden)? Dan kunt u gebruikmaken van de Regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval. Als u recht heeft op de regeling betaalt u een maximum bedrag aan afvalstoffenheffing.
Tarief 2025
Voor 2025 gelden binnen de Regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval de volgende maximum bedragen:
voor een eenpersoonshuishouden | € 320,68 |
voor een meerpersoonshuishouden | € 448,95 |
Per huishouden kan maximaal 1 aanvraag worden ingediend.
De regeling aanvragen
Wilt u de regeling aanvragen? Vul dan het Formulier regeling afvalstoffenheffing bij onvermijdbaar medisch afval in. Voeg één van de volgende documenten aan uw aanvraag toe:
- een recente rekening/bon van de apotheker, ziektekostenverzekering of verkoper/leverancier
- een recente pakbon of
- een verklaring van een behandelend specialist of arts
Zorg dat uw naam en woonadres op het document staan en dat uit het document blijkt dat u onvermijdbaar medisch afval heeft.
Stuur het ingevulde formulier samen met de gevraagde bijlage naar medischafval@h-i-ambacht.nl met als onderwerp 'Aanvraag Regeling medisch afval' óf per post naar:
Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht
Aanvraag regeling medisch afval
Postbus 34
3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht
U moet uw aanvraag opsturen vóór 1 december van het kalenderjaar waarvoor u de regeling aanvraagt.