Collecteren
U hebt een collectevergunning nodig als u geld of goederen wilt inzamelen voor een goed doel of daarvoor een intekenlijst wilt aanbieden. Soms volstaat een melding.
Organiseert u een inzameling van geld of goederen voor een goed doel dat in het collecterooster van het CBF staat, dan meldt u de collecte uiterijk 3 maanden voor de eerste dag van de inzameling aan de gemeente.
Organiseert u een inzameling van kleding voor een goed doel, kijk dan op huis-aan-huis kledinginzameling.
Organiseert u een inzameling van geld of goederen voor een goed doel dat niet in bovengenoemd rooster staat of wilt u met een intekenlijst huis-aan-huis gaan, dan moet uiterlijk 3 maanden van tevoren vergunning collecte organiseren aan de gemeente vragen. Informatie daarover vindt u op deze pagina.
U mag niet collecteren in een periode waarin volgens het collecterooster van het CBF al gecollecteerd wordt in Hendrik-Ido-Ambacht. Controleer daarom eerst of de periode waarin u wilt collecteren, vrij is.
​Voor het vragen om vergunning om te collecteren, kunt u het aanvraagformulier vergunning collecteren op uw computer opslaan. Daarna zendt u het naar waarheid en volledig beantwoord formulier uiterlijk 3 maanden voor uw geplande actie aan apv@h-i-ambacht.nl.
U kunt het formulier ook per post zenden aan Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht, t.a.v. Vergunningverlening & Handhaving, Postbus 34, 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht.
Met het naar waarheid en volledig ingevuld formulier zendt u:
- een kopie van uw legitimatiebewijs;
- eventueel een kopie van uw CBF-certificaat
De behandeltermijn van uw aanvraag is 8 weken. Binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag laten wij u weten of wij u een vergunning geven of niet.
Een melding van uw jaarlijkse collecte is gratis. Ook de behandeling van een aanvraag voor een vergunning om te collecteren is gratis.
De volgende wetgeving is van toepassing: